Saturday, 3 July 2010

gulai kerang dgn cendawan



mari layan gulai kerang saya dgn cendawan nih....salah satu idea jugak utuk you all masak esok2..okay..spt biasa saya org negori jadi masak lemak ni tak lepas dari menu seharian...

bahan2

1 kg kerang
300gm cendawan
1 batang serai-di titik
1/2 labu bawang besar
santan dari 11/2 biji kelapa.
cili padi
serbuk kunyit atau kuniyt hidup
garam secukup rasa

cara

kerang di rebus dan di keluarkan isinya-asingkan
jerang santan,bawang,serai,cili padi kisar,serbuk kunyit/kunyit hidup dan garam atas api.
dah mendidih masukan cendawan dan kerang.
rasakan asam dan garam
dah masak,tutup api
sedia untuk di hidangkan..

*maaf di atas sistem pencahayaan kurang memuaskan,lauk saya tidak nampak kuning.
ambik guna hp je..camera anak pinjam pi ambik gambar org kawin .huhuhu...

2 comments:

kakpah said...

salam nim. wa.. ni menu baru ni buek akak. tak ponah lai gulai korang mo cendawan..

anymz said...

kakpah:..anim ado jemputan di rumah teramat mulia undang rembau last year..diorang hidangkan lauk ni maso majlis berbuko poso..sodap..s/thing different kan?cubo lah...